با توجه به موقعیت راهبردی استان بوشهر در جنوب کشور و نزدیکی به آبهای آزاد و کشورهای منطقه، ظرفیتهای نمایشگاهی این استان از اهمیت ویژهای برخوردار است. مدیریت جدید مرکز نمایشگاهی بوشهر با هدف تقویت زیرساختها و افزایش رویدادهای تخصصی، برنامهریزی جامعی را برای رونق این حوزه در دستور کار قرار داده است.
در گفتوگوی فیرنا با عبدالخالق برزگرزاده، مدیرعامل مرکز نمایشگاهی بوشهر، جزئیات این برنامهها تشریح شد.
🔹 برگزاری ۱۸ نمایشگاه در نیمه دوم سال
برزگرزاده گفت: «در نیمه دوم سال، ۱۸ نمایشگاه در تقویم مرکز نمایشگاهی بوشهر پیشبینی شده که هر یک با محوریت معرفی تولیدات داخلی و توانمندیهای صنایع بومی برگزار خواهد شد. هدف اصلی این رویدادها، ایجاد بستری برای عرضه مستقیم کالاهای داخلی و معرفی ظرفیتهای تولیدکنندگان استان است.»
🔹 نمایشگاه خرما و آبزیان در صدر تقویم رویدادها
وی با اشاره به اولویتهای اجرایی افزود: «نخستین نمایشگاه مهم نیمه دوم سال، نمایشگاه تخصصی خرماست که از ۲۰ تا ۲۳ آبانماه برگزار میشود و در کنار آن نشستهای علمی نیز پیشبینی شده است. پس از آن، نمایشگاه تخصصی آبزیان برگزار خواهد شد که بهعنوان یکی از موفقترین رویدادهای بوشهر شناخته میشود و هر ساله با استقبال گسترده فعالان حوزه شیلات و صنایع وابسته همراه است.»
🔹 گسترش همکاریهای بینالمللی و جذب مشارکت خارجی
مدیرعامل مرکز نمایشگاهی بوشهر با اشاره به ظرفیتهای بینالمللی این استان گفت: «موقعیت جغرافیایی بوشهر، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و زیرساختهای بندری، فرصت مناسبی برای جذب شرکتها و تجار خارجی فراهم کرده است. برای سال آینده برنامهریزی کردهایم تا از تجار کشورهای حوزه خلیج فارس و شرق آسیا در نمایشگاههای تخصصی دعوت کنیم.»
برزگرزاده تأکید کرد: «در این زمینه همکاری نزدیکی با اتاق بازرگانی بوشهر داریم و قصد داریم حضور فعال بخش خصوصی بینالمللی را در تقویم سال آینده پررنگتر کنیم.»
🔹 توسعه زیرساختها و افزایش تعداد سالنهای نمایشگاهی
وی از اجرای طرحهای عمرانی جدید در مرکز نمایشگاهی بوشهر خبر داد و گفت: «در سال جاری، احداث نمازخانه و سرویسهای بهداشتی جدید در دستور کار قرار گرفته و طی بیست روز آینده به بهرهبرداری میرسد. همچنین مذاکراتی برای ساخت سالنهای جدید نمایشگاهی در حال انجام است تا سال آینده بتوانیم فضای بیشتری برای برگزاری رویدادها فراهم کنیم.»
🔹 تعامل سازنده با نهادهای اجرایی و بخش خصوصی
برزگرزاده با اشاره به همکاری دستگاههای اجرایی و صنوف اقتصادی گفت: «در حال حاضر تعامل بسیار خوبی میان مرکز نمایشگاهی و نهادهای اجرایی استان وجود دارد. بهعنوان نمونه، نمایشگاه خدمات شهری با حضور ۱۵۶ شهردار از سراسر کشور برگزار شد که بازخورد بسیار مثبتی داشت. اتاق بازرگانی نیز همکار نزدیک ماست و بخش خصوصی این مرکز را خانه خود میداند.»
🔹 دعوت از برگزارکنندگان برای حضور در تقویم سال آینده
مدیرعامل مرکز نمایشگاهی بوشهر در پایان اظهار کرد: «در حال تدوین تقویم نمایشگاهی سال آینده هستیم و از تمامی مجریان و شرکتهایی که تمایل به برگزاری نمایشگاه در استان دارند دعوت میکنیم تا پیشنهادهای خود را ارائه دهند. هدف ما تبدیل بوشهر به یکی از قطبهای نمایشگاهی جنوب کشور است و از همکاری همه نهادها و فعالان اقتصادی استقبال میکنیم.»