به گزارش خبرگزاری فیرنا، صدیف بیکزاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران، در آیین افتتاحیه بیستوپنجمین نمایشگاه بینالمللی رنگ، پوششهای صنعتی و صنعت آبکاری، با اشاره به ظرفیت بالای صنایع داخلی، نمایشگاهها را یکی از مؤثرترین ابزارهای خلق تقاضا در نمایشگاهها و رونق بازار تولیدکنندگان ایرانی دانست.
او با بیان اینکه توان صادراتی کشور در بسیاری از حوزهها تقویت شده، افزود: نمایشگاههایی که در حوزههای مرتبط با پتروشیمی و صنایع پاییندستی برگزار میشود، ازجمله صنعت رنگ، رزین، پوششهای صنعتی و آبکاری، نقشی کلیدی در ایجاد ارزش افزوده دارند و میتوانند شتابدهنده توسعه صنایع بعدی باشند.
در این دوره بیش از ۳۰۰ شرکت مشارکت کردهاند که حدود ۸۰ درصد آنها داخلی و فعال در بخشهای مختلف صنعت رنگ و پوششهای صنعتی هستند. ۲۰ درصد دیگر نیز از ۱۴ کشور تخصصی این حوزه، در نمایشگاه حضور یافته و امکان تبادل دانش، مقایسه کیفیت، افزایش رقابتپذیری و بررسی فناوریهای نوین را فراهم کردهاند.
بیکزاده گفت: تولیدات داخلی امروز از نظر فنی و قیمتی کاملاً توان رقابت با محصولات خارجی را دارند و در صورت پشتیبانی، میتوانند سهم بیشتری از بازار صادرات را به خود اختصاص دهند. به گفته او، بستر نمایشگاهها نهتنها محلی برای عرضه محصول، بلکه یک پلتفرم جدی برای خلق تقاضا در نمایشگاهها در سطح داخلی و بینالمللی است.
او ادامه داد: نمایشگاهها در جهان تبدیل به مراکز تبادل دانش شدهاند؛ جایی که تولیدکنندگان میتوانند دانش خود را بهروز کنند، عملکرد خود را با دیگر بنگاهها بسنجند، مشتریان جدید جذب کنند و برای حفظ مشتریان فعلی برنامهریزی داشته باشند. این فضا برای سیاستگذاران، قانونگذاران و نهادهای حاکمیتی نیز بستری است تا نیازهای صنایع مختلف را بهتر رصد و حمایتهای لازم را طراحی کنند.